Digitālās Detox Skolas
Projekta sākuma datums: 2023.gada 15.janvāris
Projekta noslēguma datums: 2023.gada 31.maijs
Dalībnieki:
- Muğla 75.Yıl Fen Lisesi, Turcija
- GENERAL LYCEUM OF ANATOLI, Grieķija
- Technological High School “G.Moisil”, Buzau, Rumānija
- SOU Goce Delchev Valandovo, Ziemeļmaķedonija
- Aksu Fen Lisesi, ANTALYA, Turcija
- Mihail Kogalniceanu College, Vrancea, Rumānija
- Sanitz Grammar School, Vācija
- Technical School in Zielona, Polija
- TURHAL ŞEKER SCIENCE HIGH SCHOOL, Turcija
- I.S. “G.Galilei”, Crema, Itālija
- Escola Secundária de Caldas das Taipas, Portugāle
- High School Voillaume, Route de Mitry, Aulnay-sous-Bois, Francija
- ISMA Secondary School “Premjers”, Rīga, Latvija
Par projektu
Vai varat iedomāties skolu, kurā skolēni atstāj savus viedtālruņus un sporto, spēlē dažādās spēles, organizē turnīrus un kopā piedalās sacensībās un debatēs? Tas nav neiespējami. Kā Eiropas vidusskolas mēs apvienosimies un īstenosim šo sapni. Mēs veidosim digitālās detox skolas, kurās skolēni izmantos digitālo pasauli ne tikai veiksmīgi un efektīvi, bet arī tieši tad, kad viņiem tas patiešām būs nepieciešams, bez atkarības no viedtālruņiem. Viņi netērēs daudz laika, iebāzuši degunus viedtālruņos, iegūs kontroli un iemācīsies orientēties šajā digitālajā pasaulē. Mums ir jārīkojas, jo mēs apzināmies briesmas skolās. Mēs zinām, ka mūsu skolēni zaudē laika kontroli, tāpēc viņi ir noguruši, nemierīgi, vienmēr steidzas un vienmēr atpaliek no saviem plāniem.
Šī projekta mērķis ir paaugstināt izpratni par viedtālruņu slikto ietekmi un mēģināt atjaunot mūsu skolēnu saikni ar pasauli, kurā viņi dod priekšroku tiešai saziņai, kur viņi var palēnināt ātrumu un dziļi elpot un kur viņi pārvietojas, staigā, skrien vai lec. Mēs zinām, ka, iesaistot savus skolēnus patīkamos un interesantos uzdevumos skolā, ja varam viņus izkļūt dabā, viņus var atturēt no viedtālruņiem un sociālajiem medijiem. Tikai šādā veidā viņi pamanīs vairāk savā tuvākajā apkārtnē un savā vidē, un viņiem būs labāka sociālā mijiedarbība vienam ar otru.
European Values and Being Physically Active through Games for a Better Life (EV&PA)
This webpage has been made for the Erasmus+ Strategic Partnerships Project “European Values and Being Physically Active through Games for a Better Life (EV&PA)”.
This project has been funded with the support from the European Commission.
The publications reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Programme: | Erasmus+ | |
Key Action: | Cooperation for innovation and the exchange of good practices | |
Action: | Strategic Partnerships | |
Project title: | European Values and Being Physically Active through Games for a Better Life (EV&PA) | |
Project number: | 2016-1-PT01-KA201-022813 | |
Project duration: | 01.09. 2016 – 28.02.2018 | |
Participants: | Agrupamento de Escolas de Frazão, Paços de Ferreira (Portugal) Turkish Sport for All Federation (Turkey) İnonu anatolian High School (Turkey) Zespol Szkol Sportowych w Tychach (Poland) COLEGIUL NATIONAL CALISTRAT HOGAS (Romania) ISMA vidusskola “Premjers” (Latvia) | |
Project coordinator: | Agrupamento de Escolas de Frazão, Paços de Ferreira (Portugal) | |
Project objectives: | – dsevelopment of Innovation – to prevent early school leaving – to learn about European values – fraternity, justice, peace, equality, tolerance, solidarity – specifically in sport environment – to promote active lifestyle | |
Project webpage: | https://europeanvaluesinsport.wordpress.com/ |
Latvijas skolas soma 2022-2023
2022./2023.m.g. otrajā semestrī kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros mūsu skolēni viesojās: Pasākumu centrā “Melngalvju nams” (Muzejpedagoģiskā nodarbība”Izzini Melngalvju namu”), VSIA Latvijas Nacionālais teātrī (Ekskursija “Piedzīvo Nacionālo ar visu klasi!”), Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejā (Snīkeru darbnīca izstādes “Snīkeri: eko x ego” ietvaros), SIA “Namdara darbnīca” (Nodarbība „Koka daudzveidīgā dzīve”), Rīgas Kino muzejā (Muzejpedagoģiska nodarbība “Kas ir kino?”), LNVM (Muzejpedoģiskā programma „Senā skola”), RĪGAS PORCELĀNA MUZEJĀ (Radoša darbnīca “Servīzes dizains”).
Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros skolēniem bija iespēja iepazīties ar kultūras norisēm teātrī, vizuālajā mākslā, arhitektūrā, dizainā, materiālajā un nemateriālajā kultūras mantojumā, kas sniedz māksliniecisku baudījumu, raisa pārdomas par personīgi nozīmīgiem un sabiedriski aktuāliem jautājumiem, izklaidē un vienlaikus palīdz paplašināt redzesloku un apgūt mācību saturu.
2022./2023.m.g. pirmā semestrī kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros mūsu skolēni viesojās: Muzejā “Mencendorfa nams” (Muzejpedagoģiskā nodarbība “Viena diena rīdzinieku namā), Pasākumu centrā “Melngalvju nams” (Muzejpedagoģiskā nodarbība”Izzini Melngalvju namu”), Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA (Muzejpedagoģiskā nodarbība “Nospēlē muzeju!”, “Dažādu kultūru māksla”), Rīgas Domā (Izzinoša nodarbība “Baznīca Rīgas pilsētas dzīvē”), Rīgas vēstures un kuģņiecības muzejā (Muzejpedagoģiskās programma“Tirdzniecība un kuģniecība viduslaiku Rīgā”), ISSP Skolā (Nodarbība“Vizuālizpratne fotogrāfijā”), Tehniskās jaunrades nams “Annas 2” bērnu zinātnes centrā “Tehnoannas pagrabi” (“Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”), Latvijas Nacionālā opera un baleta teatrī (Ekskursija).
Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros skolēniem bija iespēja iepazīties ar kultūras norisem teātrī, vizuālajā mākslā, arhitektūrā, dizainā, materiālajā un nemateriālajā kultūras mantojumā, kas sniedz māksliniecisku baudījumu, raisa pārdomas par personīgi nozīmīgiem un sabiedriski aktuāliem jautājumiem, izklaidē un vienlaikus palīdz paplašināt redzesloku un apgūt mācību saturu.
Shape of music 2020 (14.02.2020)
Nodarbība piedalās Lelde Zaržecka (vijole), Inese Fedorovska (vijole, alts) un Arta Abaroniņa (čells, kontrabass).
“Katrā no mums mīt liels vai vēl lielāks mūziķis, bet ne katram ir bijusi iespēja izkopt savu muzikalitāti un realizēt sapņus, tādēļ mēs, inovatīvā jaunrades muzikālā apvienība, piedāvājam pavisam oriģinālu iespēju vienuviet gan dzirdēt, gan redzēt, gan paspēlēt un iepazīt tuvāk visus četrus klasiskos stīgu mūzikas instrumentus – vijoli, altu, čellu un kontrabasu. Projektam Latvijas skolas soma esam radījušas aizraujošu programmu, kas lieliski piemērota pamatskolas un vidusskolas audzēkņiem, kurā viņi tiks iepazīstināti ar klasiskajiem mūzikas instrumentiem caur tieši jauniešu vidū aktuālu latviešu un ārzemju mūziku. Audzēkņiem tiks dota iespēja arī apskatīt tuvāk un pamēģināt spēlēt katru no šiem instrumentiem, kas, iespējams, kādu ieinteresēs spert pirmos soļus ceļā arī uz nopietnu muzikālo izglītību.”
Ko par to domā skolēni
“Piektdien mūsu skolā viesojās trio ar pieciem muzikālajiem instrumentiem. Trio dalībnieces spēlēja gan klasisku mūziku, gan modernu. Viņas arī mums iedeva paspēlēt instrumentus. Man ļoti patika šī stunda, un es domāju, ka maniem klases biedriem arī patika.” Maksims
“Pasākums man ļoti patika. Mums pastāstīja par stīgu instrumentiem, un tas bija ļoti aizraujošs stāsts. Mēs klausījāmies skaistu mūsdienu un veclaiku mūziku, un tās, grupas izpildījumā, bija ļoti skaisti. Visvairāk man patika spēlēt uz dažādiem instrumentiem”.Vasilisa
“Mēs klausījāmies populāras melodijas no filmām. Bija ļoti interesanti pašiem paspēlēt uz muzikālajiem instrumentiem.” Dmitrijs
Approaching Social Issues by Films
This webpage has been made for the Erasmus+ Strategic Partnerships Project “Approaching Social Issues by Films”.
This project has been funded with the support from the European Commission.
The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Programme: | Erasmus+ | |
Key Action: | Cooperation for innovation and the exchange of good practices | |
Action: | KA229 – School Exchange Partnerships | |
Project title: | Approaching Social Issues by Films | |
Project number: | 2018-1-DE03-KA229-047441_3 | |
Project duration: | 01.09.2018 – 31.08.2020 | |
Approved funding: | 25970,00 EUR | |
Participants: | Friedrich-Ebert-Schule Giessen (Germany) Szkola Podstawowa Nr 25 z Oddzialami Integracyjnymi, Zespol Szkol nr 19 (Poland) I.I.S.S.Giovanni Caboto (Italy) OZEL KARABAGLAR OGUZHAN OZKAYA FEN LISESI (Turkey) ISMA vidusskola “Premjers” (Latvia) | |
Project coordinator: | Friedrich-Ebert-Schule Giessen (Germany) | |
Project objectives: | – to build up communication and interpersonal skills – to develop ICT skills and digital competence – to expand creativity and critical thinking skills – to encourage students to approach social issues actively – to develop practical skills related to film-making – to understand the importance of music and sound in film-making – to boost interdisciplinary thinking linking different elements – to raise awareness about cultural features, similarities and differences – to improve English skills and get exposed to other EU languages | |
Project webpage | https://socialissuesbyfilm.wixsite.com/erasmus |
TRANSNATIONAL ACTIVITIES
- November, 2018 – Teachers’ training in Germany (2 teachers)
- February, 2019 – LTTA 1 (Learning Teaching Training Activity) in Italy (6 students and 2 teachers)
- May, 2019 – LTTA 2 in Poland (6 students and 2 teachers)
- October, 2019 – LTTA 3 in Latvia
- April, 2020 – LTTA 4 in Turkey (6 students and 2 teachers)
LOCAL ACTIVITIES
- Regular meetings and workshops with the project group members.
- Logo contest.
- Creation of informative posters.
- Creation of Erasmus+ corner.
- Students’ Film Club activities (creation of storylines, short films on assigned topics, short films on commonly chosen topics, a short film about an EU character).
- Educational visits to Riga Film Studio, Riga Film Museum, etc.
- Debates on social issues in Latvia.
- Creation of worksheets and questionnaires.
- Regular updating of information on project activities and examples of good practices on Facebook group page and partner school websites.
- Collecting materials for the booklet “Tips on film-making”.
Information on project implementation
Phone: +371 29639373
E-mail: katerina.budo@inbox.lv
Project coordinator: Jekaterina Budo
More information about the project’s activities on Facebook and School webpage.
Information on Erasmus+ program on www.viaa.gov.lv and ec.europa.eu.
Think Green
This webpage has been made for the Erasmus+ School Exchange Partnerships Project “Think Green”.
This project has been funded with the support from the European Commission.
The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Programme | Erasmus+ | |
Key Action | Cooperation for innovation and the exchange of good practices | |
Action | KA229 – School Exchange Partnerships | |
Project title | Think Green | |
Project number | 2018-1-BG01-KA229-047828_2 | |
Project duration | 01.09.2018 – 31.08.2020 | |
Approved funding | 28129,00 EUR | |
Participants | Profesionalna gimnaziya po turizam “D-r Vasil Beron” (Bulgaria) Centrul Scolar de Educatie Incluziva Turnu Rosu (Romania) Fethiye Anadolu Imam Hatip Lisesi (Turkey) ISMA vidusskola “Premjers” (Latvia) | |
Project coordinator | Profesionalna gimnaziya po turizam “D-r Vasil Beron” (Bulgaria) | |
Project objectives | – to help form an ecological attitude towards nature – to raise the awareness of the importance of energy saving, finding alternative sources of energy, recycling – to improve the English language skills – to develop knowledge about the diversity of the European cultures, languages and values – to expand students’ comprehension about green future and European integration | |
Project website | http://thinkgreen.cseiturnurosu.ro |
TRANSNATIONAL ACTIVITIES
- November, 2018 – Teachers’ training in Turkey (5 teachers).
- March, 2019 – LTTA 1 (Learning Teaching Training Activity) in Bulgaria (9 students and 3 teachers).
- October, 2019 – LTTA 2 in Romania (9 students and 3 teachers).
- April, 2020 – LTTA 3 in Latvia.
LOCAL ACTIVITIES
- Regular meetings and workshops with the project group members.
- Logo contest.
- Creation of informative posters.Creation of Erasmus+ corner.
- Writing essays on the topics “Energy is Everything”, “The Planet is Alive”.
- Research of the renewable energy sources (presentation).
- Reports on the following topics: What and how to recycle and by doing this to save energy; Ways to store energy; How to save energy at home and at school.An interactive map with the renewable energy sources in Latvia.
- Exhibition of the products from recycled materials.A photo exhibition “For a Clean World”.
- A visualization of the future life on Earth.Exhibition of models of renewable energy sources.
- A campaign “Let’s Save Nature” – cleaning up the area around the school.
- Regular updating of information on project activities and examples of good practices on Facebook group page and partner school websites.
Information on project implementation
Phone: +371 29639373
E-mail: katerina.budo@inbox.lv
Project coordinator: Jekaterina Budo
More information about the project’s activities on Facebook and School webpage.
Information on Erasmus+ program on www.viaa.gov.lv and ec.europa.eu.
Digitālā pasaule manās rokās
Projekta sākuma datums: 2020.gada 1. decembris
Projekta noslēguma datums: 2021.gada 31.maijs
Dalībnieki:
- Fethiye Anadolu İmam Hatip Lisesi, Turcija
- Mustafa Kemal Vocational and Technical Anatolian High School, Turcija
- Fethiye Belediye Fen Lisesi, Turcija
- Mehmet Erdoğan Anadolu Lisesi, Turcija
- Vocational High School of Tourism ‘Dr Vasil Beron’, Bulgārija
- ISMA vidusskola “Premjers”, Latvija
Projekta apraksts
Projekta īstenošanas laiks ir 6 mēneši un tajā piedalās skolēni vecumā no 14 līdz 18 gadiem. Katru mēnesi skolēni saņems jaunu uzdevumu, kas jāveic ar kādu no Web 2.0 rīkiem. Skolēni kopumā iemācīsies lietot 6 dažādus Web 2.0 rīkus.
Pirmajā projekta posmā skolēnu un skolotāju projekta grupas no katras partnervalsts iepazīstinās ar sevi, savu skolu, pilsētu, valsti, izmantojot platformu Padlet. Skolēni veidos projekta logotipu ar Canva web 2.0 rīku un pēc tam balsos par labāko. Projekta otrajā posmā skolēni mācīsies par UNESCO nemateriālo kultūras mantojumu, izmantojot platformu Linoit, tādus prezentāciju veidošanas rīkus kā Emaze, Powtoon, Prezi un daudzus citus, viņi spēlēs Kahoot spēli. Viņi veidos komiksus, izmantojot platformu pixton.com, un kopēju e-grāmatu platformā storyjumper.com. Skolēni veidos posterus par digitālajām problēmām /risinājumiem, drošību internetā, kiberhuligānismu un informācijas piesārņojumu internetā, u.t.t. ar tādu rīku, kā Canva vai Postermywall palīdzību. Radošākā projekta daļa būs visu partnerskolu akrostiskā dzejoļa kopīga rakstīšana un dialogu veidošana jauktās skolēnu grupās. Projekta dalībnieki izmantos eTwinning platformu, lai dalītos savās aktivitātēs, un pēc projekta Twinspace publiskošanas projekta rezultāti tiks izplatīti partnerskolās un vietējās kopienas līmenī.
Projekta mājaslapa digitalworldinmyhand.weebly.com
Uzņēmējdarbības un STEM prasmju uzlabošana digitālo karjeru veicināšanai
Šis projekts ir finansēts ar Eiropas Komisijas atbalstu.
Eiropas Komisijas atbalsts šīs publikācijas veidošanai nav apstiprinājums saturam, kas atspoguļo tikai autoru viedokli, un Komisija nav atbildīga par tajā ietvertās informācijas jebkādu izmantošanu.
Programma | Erasmus+ |
Pamatdarbība | Sadarbība izglītības jomā un labas prakses apmaiņa |
Darbība | KA201 – Stratēģiskā partnerība |
Projekta nosaukums | Uzņēmējdarbības un STEM prasmju uzlabošana digitālo karjeru veicināšanai (Enhancing enTreprenEuriAl steM Skills for new digiTal cAreeRs (TEAM_STAR)) |
Projekta numurs | 2020-1-LV01-KA201-077448 |
Projekta norises laiks | 01.11.2020. – 31.10.2022. |
Dalībnieki | Latvijas Kultūras koledža (Latvija) ISMA vidusskola “Premjers” (Latvija) CERI institūts (Bulgārija) Profesionalna Targovska Gimnazia Burgas (Bulgārija) EU-Track (Itālija) I.T.S A.Bianchini (Itālija) Panepistimio Thessalias universitāte (Grieķija) |
Projekta koordinators | Latvijas Kultūras koledža (Latvija) |
Projekta mērķis | veicināt uzņēmējdarbības un STEM prasmju attīstību, pielietojot dizaina domāšanas pieeju; – izveidot ietvaru uzņēmējdarbības, STEM prasmju un dizaina domāšanas pieejas integrēšanai apmācības programmās; – izstrādāt apmācības programmu uz EntreComp Framework un Eiropas digitālo kompetenču ietvara bāzes, iekļaujot 3D apmācības iespējas |
Projekta mājaslapa | teamstarproject.eu |
Nākotnes Kosmopolīti
Projekta sākuma datums: 2021.gada 1. oktobris
Projekta noslēguma datums: 2022.gada 31.janvāris
Dalībnieki:
- Fethiye Anatolian Religious Vocational High School, Turcija
- Sırrı Yırcalı Anatolian High School, Turcija
- 13rd Senior High School of Peristeri, Grieķija
- AEMGN / Escola Secundária Pinhal do Rei, Portugāle
- Fethiye Mehmet Erdogan Anatolian Hıgh School, Turcija
- Mustafa Kemal Vocational and Technical Anatolian High School, Turcija
- Fethiye Belediye Science High School, Turcija
- ISMA Secondary School “Premjers”, Latvija
Projekta apraksts
Projekta īstenošanas laiks ir 4 mēneši un tā mērķis ir uzlabot vidusskolēnu runas prasmi un vairot izpratni par humānismu un globalizāciju. Skolēni veiks īsus pētījumus par to, kas ir kosmopolītisms, pētīs tā plusus un mīnusus, kā arī ar to saistītos pamatjēdzienus. Tā rezultātā skolēni gūs priekšstatu par to, ko viņiem nozīmē kosmopolītisms. Projekta ietvaros sadarbība norisināsies ar ārvalstu partneriem, uzmanību pievēršot valodas lietojumam reālā saziņas situācijā. Tiešsaistes videokonferences tiks organizētas, izmantojot ZOOM platformu, lai praktizētu angļu valodu, iepazītos un apmainītos idejām. Skolēni katru mēnesi piedalīsies dažādās aktivitātēs, apgūstot dažādu Web 2.0 rīku lietošanu.
Projekta mājaslapa: https://cosmopolitansofthe.wixsite.com/mysite
Instagram: cosmopolitans_of_the_future
Kultūras mantojums
Projekta sākuma datums: 2021.gada 1. oktobris
Projekta noslēguma datums: 2022.gada 31.marts
Dalībnieki:
- Liceul Tehnologic „Petru Rares”, Botosani, Rumānija
- Szkoła Podstawowa nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach, Katowice, Polija
- ERDEK ANADOLU LİSESİ, Erdek, Turcija
- İmam Efendi Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi, Merkez, Turcija
- Yunusemre Cumhuriyet Anadolu Lisesi, Yunusemre, Turcija
- Fatma Emin Kutvar Anadolu Lisesi, Merkez, Turcija
- Grammar School in Atalanti (ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ), Atalanti, Grieķija
- Tauragės Žalgirių gimnazija, Taurage, Lietuva
- Salihli Mehmetçik Anadolu Lisesi, Salihli, Turcija
- Jumana Comprehensive Secondary School for Girls (Ramtha), Irbid, Jordānija
- IT “Euclide-Caracciolo”, Bari (BA), Itālija
- Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi, Sakarya, Turcija
- GÖLHİSAR FEN LİSESİ, Gölhisar, Turcija
- VOŠ, SPŠ automobilní a technická, České Budějovice, Čehija
- Jrenah Secondary School, Madaba, Jordānija
- Turnasuyu Kız Anadolu Lisesi, Gülyalı, Turcija
- Yıldırım Beyazıt Anadolu Lisesi, Kırıkkale, Turcija
- Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale, Boguchwała, Polija
- ISMA Secondary School “Premjers”, Rīga, Latvija
Projekta apraksts
Projekta īstenošanas laiks ir 6 mēneši un tā mērķis ir atklāt katras partnervalsts kultūras mantojumu, veicināt pilsonību, uzlabot skolēnu angļu valodas zināšanas, sadarbības prasmes jauktās grupās un digitālās prasmes.
Katras valsts kultūras mantojums gaida atklāšanu no jauna. Tāpēc šī projekta partnervalstis popularizēs to, kas katrā no tām ir labākais: tradicionālos svētkus, tērpus, dziesmas un dejas, virtuvi, tūrisma objektus un ievērojamas personības. Protams, ir vēl daudz kultūras aspektu, kas atklāsies projekta gaitā. Tāpat skolēni apgūs Web 2.0 rīku lietošanu, veidos video, blogus, prezentācijas, plakātus, brošūras un virtuālo žurnālu, apgūs netiķeti un interneta drošības noteikumus. Projekta dalībnieki izmantos eTwinning platformu, lai dalītos savās aktivitātēs, un pēc projekta Twinspace publiskošanas projekta rezultāti tiks izplatīti partnerskolās un vietējās kopienas līmenī.